sme školské zariadenie poradenstva a prevencie
V systéme poradenstva a prevencie napĺňame svojou odbornou starostlivosťou podpornú úroveň 5. stupňa na báze multidisciplinárneho prístupu.
Všetky vysoko špecializované odborné činnosti na podpornej úrovni 5. stupňa sú vzájomne koordinované a prepájané s ostatnými stupňami podporných úrovní :
1. stupňa – pedagogickí zamestnanci,
2. stupňa – školské podporné tímy,
3. – 4. stupňa odborní zamestnanci centier poradenstva a prevencie.
Odbornú starostlivosť poskytuje deťom a žiakom s narušenou komunikačnou schopnosťou a rovnako ich zákonným zástupcom, školám v súčinnosti s medzirezortnými odborníkmi, hlavne v oblasti zdravotníctva, sociálnych vecí a rodiny podľa individuálnych potrieb klienta.
Pôsobnosť je celoslovenská. Pre prijatie do odbornej starostlivosti je potrebné odporúčanie zariadenia poradenstva a prevencie, CPP alebo lekára.
Interní odborní zamestanci
Externí odborní zamestanci
Čomu sa venujeme
Adekvátne
k individuálnym možnostiam a schopnostiam detí, žiakov / klientov, vhodnými metodikami a formami odoborných činností
stimulujeme a rozvíjame:
1.
Motoriku, motorickú koordináciu a grafomotoriku
2.
Psychomotorický vývin (rozvoj hier, reči, kognitívnych schopností, emocionality, socio-komunikačných schopností)
3.
Špecifické schopnosti
4.
Rečové schopnosti v kvalite počúvania i v kvalite vyjadrovania, hovorenia.
5.
Grafickú stránku reči, čítanie a písanie.
6.
Kvalitu aktivity, pozornosti, relaxácie a vedomej sebaregulácie - Biofeedback
7.
Poskytujeme komplexnú diagnostiku dieťaťa, žiaka / klienta s NKS s cieľom posúdenia špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb, efektívneho nastavenia podporných opatrení s cieľom efektívnych foriem učenia a metód
v škole i v domácom prostredí.
8.
Súčasťou našej odbornej činnosti je úzka spolupráca s rodinou, zapožičiavame pomôcky na domáci tréning, pomáhame deťom a rodičom aj doma participovať na efektívnej a systematickej stimulácii a rozvoji dieťaťa, žiaka / klienta.
...s láskou, trpezlivosťou a optimizmom
k efektívnej komunikácii...